vineri, 6 aprilie 2018

UN CREDINCIOS ADEVĂRAT


 Un prieten cu care am copilărit m-a abordat astfel:
-Dane,nu cred că e momentul să te întreb de lucruri sfinte însă eu am o dilemă cum că lumea este influențată să meargă la mănăstiri doar de sărbătoarea ”Adormirii Maicii Domnului” și mai puțin în zilele destinate altor sfinți iar legat de duminica ... nu spune nimeni nimic în acest sens”
La auzul acestor cuvinte am rămas uluit și am răspuns:
-Legat de credința ta doar tu poți hotărî că în ce zi sau la ce oră poți participa la slujba religioasă desfășurată într-o anumită mănăstire,deoarece referitor la alte lacașe de cult (biserici,moschee,case de adunare sau rugăciune,etc) nici un preot n-a spus că putem merge doar în sărbători ci în toate duminicile de peste an.Și legat de asta eu am fost de nenumărate ori la mănăstiri cum ar fi cele de la Rohia,Bixad,Măriuș,Nicula,Moisei,dar niciodată nu am fost în zilele destinate ”Adormirii Maicii Domnului,ci în alte zile de peste an ca să evit aglomerația...
Prietenul respectiv a etalat spre mine o privire ca și cum s-ar fi mirat pe ceva nemaivăzut și nemaiauzit,apoi a rostit:
-Dacă dorești să vii cu mine,mâine plecăm spre Rohia,nu de alta dar tu mi-ai dat ideea aceasta și că astfel putem evita evident aglomerația,ba poate prindem și un loc în sfântul lacaș ...
După spusele prietenului meu am făcut o călătorie până la Rohia în Sfânta Mănăstire,într-o duminică din luna mai a anului 2017,pe când în acest lăcaș de cult erau aproximativ 50 de persoane venite din diferite județe ale țării...Sigur că eu și prietenul meu am ocupat din timp un loc în mănăstire dar când am văzut că se adună mai multe persoane,am cedat scaunele respective,unor persoane mai în vârstă.Acesta a fost visul său că a intrat cu trup și spirit în mănăstire nu ca unii pelerini ”doar” prin ”împrejurimile” acesteia numai de ”Adormirea Maicii Domnului...

                                                                                      VASILE DAN MARCHIȘ


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu