sâmbătă, 31 martie 2018

UNUI PRIETEN I-AM RĂSPUNS AȘA

”Cum este în România nu e nicăieri ca un profesor,un bucătar ,un brutar sau un patiser (chiar începători fiind) să aibă lunar un salariu de mizerie de nici 300 de euro în mână.
Dragă prietene eu să am două facultăți ca tine nici nu m-aș mai uita la instituțiile de învățământ ci m-aș orienta spre alte profile Eu cunosc persoane care au ajuns printr-o oarecare ”aranjatură” maiștri sau ingineri la firme cu profil electronic și au 3000 sau 4000 lei lunar dar ei n-au văzut în viața lor piese dintre care produce firma respectivă,până au intrat pe porțile acelui obiectiv.Au mers la ”specializare ” o săptămână sau două în străinătate fie în Germania sau Cehia și s-au întors de acolo coordonatori de producție sau chiar directori.Asta este ca și cum cineva ar avea facultatea de istorie sau teologie și să se angajeze într-o firmă de mobilă ca maistru sau chiar pe post de inginer dar respectivul poate că n-a tăiat cu circularul în viața sa nici lemne pentru foc sau poate că n-a bătut niciodată un cui într-o scândură..Ei doar atâta știu să facă în firma respectivă :să strige către angajați.”Hai băieți,mai repede! !
.Însă așa ceva se poate doar la români...dar cu cunoștințe ...altfel poți să stai pe un oarecare post (la catedră) cu toate facultățile din lume și primești (mă refer la tine) 1300 lei pe lună.
Da atâta mi--au oferit și mie unii nemernici și hapsâni de patroni pentru meseriile mele de bucătar,brutar, patiser cu diplomă (să mai robotesc încă pe la cele cantine sau restaurante ori brutării și patiserii) în care am făcut serviciu mulți ani dar am renunțat și m-am îndreptat spre alt profil la fel de ”plătit” în care nu trebuie să stau doar cu mâinile în buzunare că le pot ține și la spate pe postul pe lângă care trec zi de zi mii și mii de persoane.”Poate că dacă se va acorda un salariu mai consistent în profilele pentru care am eu o diplomă,și că am efectuat mulți ani serviciu în domeniul respectiv,fie bucătar ori brutar sau patiser voi reveni ca angajat altfel...nu-i subapreciez pe angajații din domeniul respectiv dar în gândul meu îi ...compătimesc
 
Vasile Dan Marchis


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu