vineri, 16 martie 2018

IMPRESIONANT !!!

POETUL MARAMUREȘEAN VASILE DAN MARCHIȘ DIN COMUNA ASUAJU DE SUS ESTE  PUBLICAT CU VERSURI ÎN CEL MAI RECENT NUMĂR ,34 DIN MARTIE 2018 AL PRESTIGIOASEI  REVISTE DE CULTURĂ MOLDOVA LITERARĂ.FONDATĂ DE LIGA SCRIITORILOR DIN ROMÂNIA ,FILIALA IAȘI MOLDOVA.

SIGUR CĂ AVEM  OBLIGAȚIA SĂ POSTĂM  ÎN ACEST SENS POEZIILE CARE STAU MĂRTURIE ÎN REVISTA RESPECTIVĂ :

DECIZIE
Cel mai greu lucru în lumea aceasta 
mi-a fost să găsesc un loc în care 
să pot plânge fără să fiu văzut de nimeni 
deoarece este un lucru nefiresc 
a plânge de fericire 
în văzul celor ce plâng de necaz...
Orice plâns poate părea o simulare
prin care dorești fără temei,fără merit 
iertare ori unele bunuri ...
În unele cazuri 
doar plânsul celor răi 
poate părea viabil 
deoarece aceștia plâng cu adevărat 
doar din invidie...

SINGURA COPIE
Pe perioada stadiului de înger
n-am învățat nici măcar 
procedeul de simulare a modestiei
(singura copie nelegalizată a sentimentelor 
acceptată de Dumnezeu)
Luându-mi aripile,
Tatăl Ceresc m-a retrogradat la statutul de om ...

MEDITAȚIE EXTREMĂ 14
În vreme ce scriam convins că 
doar scrierea mea continuă 
este virgula credibilă
dintre prieteni și dușmani
muza ma abordat ca niciodată 
într-un mod straniu:
”Ce vei răspunde lui Dumnezeu dacă 
te va întreba legat de prietenie 
sau de ură...”
Am spus așa:
Pe această cale eu nu voi avea de dat răspunsuri
deoarece
”Dumnezeu nu pune niciodată întrebări poeților
nici altor categorii de oameni
pentru că el este a toate știutor
Pe când tu vii la mine de la Tatăl Ceresc 
mă poți influența să scriu doar 
lucruri bune
iar dacă vii de la diavol ce pot scrie, 
decât aspecte nedorite...
În fond și la urma urmei
am observat că de această dată
muza tace pentru prima dată în fața mea.
Și am întrebat-o:”
”De această dată de unde ai venit la mine 
ca să știu ce să scriu...
Muza n-a spus nimic preț de câteva clipe
Aceasta a fost prima mea pauză
în poezie...
VASILE DAN MARCHIȘ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu