miercuri, 8 noiembrie 2017

Cum îl controlezi pe blogger într-o campanie. Un articol din seria ”Decalogul campaniilor cu bloggeri!

Să începem cu o absolut necesară punere în context. Și să o zic direct: social media nu este despre controlul a ceea ce spun alții despre brandul tău, ci despre efortul permanent de controla cât mai exact ceea ce faci tu ca brand să (încerci să) fii prezent în social media.
Să vă explic. O mare parte din clienți resping (unii chiar urăsc) social media tocmai pentru că, din punctul lor de vedere, este totalmente incontrolabilă. Da și nu, aș zice. Depinde de ce parte a țevii pistolului ești, cum ar zice Mărgelatu, scuipând o sămânță dă floare într-un mall luat la întâmplare. Căci social media, desigur, este incontrolabilă. Doar că, vedeți voi (și pe sistem furculition), ajungi la concluzia asta doar dacă ești în mindsetul (greșit, firește) că trebuie să controlezi tot.
Dar știți cum, să controlezi tot, absolut tot. Inclusiv dunga aia roșie din cover photo – ”mai îngroșată, măh, iar trebe să vă zic eu cum să le faceți pe toate?!”. Sau schimbarea lui ”dar” în ”și” dintr-un comunicat pe care îl pui pe facebook (deci zero barat efecte) și pe care l-ai tot periat cale de vreo 7 zile (de și-au schimbat și Google și Facebook algoritmul de când te tot câcâi pe matale).
Dacă ești controlor de ăsta (dap, semeni cu controlorii RATB din vechime, pitiți în tufiș să te amendeze, nu să te convingă să îți iei bilet), apoi clar acest articol nu o să îți placă. Însă, dacă te convingi că merită să îl citești până la capăt, ei bine, am putea spune că mai ai o șansă.

                                                           Cristian China-Birta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu