vineri, 28 aprilie 2017

CRONICĂ LITERARĂ

În cadrul Cenaclului literar „Petre Dulfu” din Satulung, (preşedinte Gelu Dragoş) – întâlnire de suflet.

Întâlnirea a avut loc în locația Căminului cultural ,,Ioan Buciuman Spiridon” din localitate, director și consilier local - Mihai Zmicală. Pe lângă întâlnirea cenaclieră, organizată într-un mod elegant, s-a lansat un volum de poeme semnat Ioan Dragoș (membru USR), și a avut loc și o ,,Oră de lectură”, unde fiecare participant prezent a dat citire câtorva poeme propuse, în nume personal.
Cenaclul literar de la Satulung ... reușită în organizare ... Și aici va trebui să recunosc meritul poetului și dascălului GELU DRAGOȘ ... O persoană dinamică, un om de caracter și de cuvânt, un dascăl minunat. Nu o spun pentru a laudă acest OM ... ci o spune realitatea din zonă. Am vorbit cu mulți oameni din această zonă despre Gelu ... pentru că am avut nunți aici, în această localitate. Familia Dragoș este o familie respectată, apreciată și stimată în această zonă.
Oameni harnici, oameni credincioși oameni cu frică de Dumnezeu. Așa sunt părinții .. așa și-au crescut copiii. De Gelu Dragos mă leagă o prietenie de câțiva ani ... Chiar mă sfătuiesc în multe privințe .... Educația primită face cinste satului … face cinste dascălului și o transmite mai departe elevilor din clasa Dumnealui. .... Și mă reîntorc la Cenaclul literar de la Satulung .... ,,gestionat" de poet....
Sobrietatea momentului a fost evidentă. La fel și ținuta acestuia. A-ti asuma o asemenea responsabilitate este un act de curaj. Atmosfera Cenaclului a fost destinsă, relaxantă și cu evidentă tentă emoțională. Fiecare participant a adus un bonus-plus momentului literar și cinstată laudă gazdelor și autorului cărții lansate - IOAN DRAGOS - ACTE ADIȚIONALE LA FOAIA DE OBSERVAȚIE, Editura Singur, Târgoviște, 2017. Pe meritate.... Pe adevăr. Participantii, prieteni și iubitori de literatură și-au manifestat fiecare în parte bucuria revederii. Căci nu eram pentru prima dată la acest Cenaclu.
De obicei trăiesc cu emoție astfel de evenimente ... Așa a fost și de această dată. Participarea la Satulung a fost numeroasă și de calitate. S-a lăudat noua apariție editorială ... S-a lăudat și apreciat autorul ... Pe buna dreptate. Mă reîntorc pentru a mărturisi faptul că m-am simțit că și acasă, aici la Satulung. Am ales Cenaclul literar de la Satulung, înaintea Jocului la sura de la Chiuzbaia, bucurându-mă și mulțumind pentru înțelegere... Dar și lui Dumnezeu!
Fiecare eveniment ... Și cel de la Satulung și cel de la Chiuzbaia ... Vor face obiectul unei recenzii amănunțite pentru că merită această atenție. La Satulung literatura și poezia au fost la mare înălțime. Prezenta a fost de excepție ... Ion Bogdan, Valer Sabău, Claudia Tomescu, Carmina Băințan, Aurelia Oancă, Vasile Dan Marchiș, Ioan Metes Morar, Alexandra Ardusădan, dr. Teodor Ardelean, interpretrul de muzică populară Nicolae Sabău.... Desigur că am uitat pe mulți literați valoroși și prețioși.... S-a citit poezie de cea mai bună calitate, fiecare în felul său aducând lauda și felicitând autorul și cartea dumisale. Merită apreciată gazda acestui Cenaclul cu pretenții. Felicitări tuturor. Mă voi ține de promisiune și voi reveni cu amănunte! Doamne ajută!

Vasile BELE -  aprilie 2017