vineri, 28 aprilie 2017

ACROSTIHURI - VASILE BELE

Numai 50 de poeme dintr-un manuscris ...

(apărut la Editura Armonii Culturale, Adjud-Vrancea, ISBN
978-606-746-102-2)


Numele-ți va fi scris pe-o filă
Urania
Muza astrologiei va avea grijă de tine printre stele
Abia atunci vei înțelege cu adevărat cine ai fost
Iar îngerul tău păzitor va fi lângă tine șoptindu-ți

50 de veacuri mai ai de trăit pe bolta cerească

Doamne, de ce-mi dai toate astea mie?
Erato – învață-mă să dansez și-al morții vals

Poate un veac va fi cât e azi un an
Oare ăsta să fie cumplitul adevăr?
Euterpe îți mai scriu un poem
Martori la Facere n-am fost
vremea pierdută timp petrecut în zadar

Două vieți nu mi-ar fi de-ajuns pentru a spune lumii
Inima nu va înceta să bată 
Nici după moarte
Tot spre bolta înstelată mă voi îndrepta
Repede zorit de orgoliu 
Unde ești Zâna-mea-cea-bună
Nu ne-am mai întâlnit de mult 

Mâine va fi iarăși o zi
Acum profit de clipa de singurătate
Nu mai pot să îndur răceala și nici 
Urâțenia sufletului nu-mi este pe plac
Sunt silit să te suport – Moarte
Cum altfel îți suport și coasa mereu lângă gât
Rateuri nu dai niciodată
Incă mai am zile și să mai știi că doar
Singur vreau să plec în Lumea Ta ...

           
Baia Mare, august, 2015


Taine. Încă un gând ...

(apărut la Editura Armonii culturale, Adjud-Vrancea, 2015, ISBN 978-606-746-074-2)

Târziu în noapte
Am alungat singurătatea din mine
Izvorul cu apa lină
Nici nu mi-a primit umbra dar totuși
vremea marilor iubiri

Întoarce-te iubita mea acasă
Nebun de dragoste sunt fără tine
Ce-o fi cu lumea ... chiar ce-o fi ... ce-o fi ...
Ăsta sunt eu ... cât de puțin mă cunosc

Umbra făcută de-un fluture
Nu lasă frigul să-mi pătrundă în inimă

Găsesc liniștea doar când sunt cu tine
Întâlnirea cu Dumnezeu este tot mai aproape
Niciodată nu vom ști data fixată pentru Marea Plecare
Dorul te face să iubești mai intens ...

Baia Mare, august, 2015  


Aștept ... iubirea ... 
(titlul următorului volum de poezii)

Aș vrea să uit de mine 
Șarpele mă îndeamnă mereu la păcat
Totul se risipește când apare adierea
Euterpe – fiica lui Zeus și Mnemosyne
Plăcerea aparține de-acum 
Trecutelor iubiri 
.
.    
.
Iubirea va ajunge mai târziu
Urania – muza cântecului ceresc și a dansului
Blesteamă ceasul minciunii
Iubirea scăldată-n lacrimi și 
Risipită doar de roua dimineții
Erato – muza erotică – unde ești pentru că
Aș trece cu tine râul uitării – Lethe.

Baia Mare, 05 mai 2016 


CLEPSIDRA CU POEME PENTRU CEI DRAGI ...
(volum aflat în curs de apariție)

Când stropii de iubire nu-mi dau pace,
Las inima să zburde rugând pe
Euterpe - zeița cea bună și frumoasă
Preț de câteva secunde să mi se alăture în iubire
Singur nu pot să adun bucăți din dragoste
Iarăși voi face grevă
Din cauza ta și-a risipei de emoție 
Răstorn, de pe masa încărcată, cupa plină cu
Amar tristețe nefericire și blesteme
  
Crezi oare că pot iubirea de aseară să o
Uit pe raftul din bibliotecă?

Posibil ca într-un alt veac 
Odaia mea să fie mereu deschisă
Era cuibușorul de nebunii pentru 
Mine și încă trei Zeițe surori
Erato, Caliope și Urania

Pricina supărărilor și-a nefericirii
Era emoția și timiditatea din sufletul tău 
Nici de mine nu-mi este milă
Tinerețea mi s-a dus tânjind după iubirea ta
Restul ... a fost aluzie iluzie și fantezie
Uneori, dar foarte rar, era și realitate 

Curioase păsările călătoare 
Eterne și nemuritoare
Inapoi nu se vor uita niciodată 

Dar își vor căuta perechea
Regina va prinde roua dimineții cu
Amândouă mâinile și-apoi o va săruta
Gândindu-se la sărutul celest de
Ieri căci azi deja e un nou răsărit de soare.


VASILE BELE
 BAIA MARE  VICTOR BABES 31/51 
TEL:0753-53.30.03
email  v_bele@yahoo.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu