miercuri, 14 septembrie 2016

IN MEMORIAM GAVRILĂ BILAŞCU


Se spune că viaţa terestră este foarte importantă, e un fel de test prin care Dumnezeu ne verifică dacă suntem apţi de a ajunge în Rai. Dacă se ajunge la sinucidere, testul este anulat. Pe 15 septembrie poetul Gavrilă Bilaşcu din Petrova ar fi implinit 49 de ani! Autor a două volume: “Șansa învinsului”(poezie), Editura Echim Sighet 1998 și “Însingurări” (aforisme) Editura Scriptorium Baia Mare 2001, prietenul GĂVRILĂ ales însă să nu-i împlinească cei 49 de ani, aici, pe pământ, alături de soţia Aurelia şi de cei dragi! Dumnezeu să-l odihnească în pace! GDL

Antivestă

I.
în mine e un fel de frig
înfăşurat în multă teamă
în mine nu mai e nimic
mi-au tâlhărit nimicul
mamă!
sunt ca un chiriaş al meu
ce refuză să mai plătească
teamă şi frig cerşind mereu
nimicul decent să trăiască!

II.
citindu-mi poemul nescris
salcia se smereşte
iar inima albastrului
se face cât o seceră

Doamne
de-aş putea să urlu acum
plagiator al lui Ghilgameş
mi s-ar spune!

III.
mă va durea că te-am pierdut
cum doare pe-mpietriţi neplânsul!

voi fugi de lume până când
partea ei din mine
cu tine cu tot se va rupe!

apoi voi împărţi sărmanilor
tot ce mă va împiedica să sufăr
şi gol mă voi înfăţişa
înaintea plutonului de prieteni
înarmaţi cu sărăcia mea!

Plângere

onorată instanţă
eu mă împotriveam naşterii
ţinându-mă cu amândouă mâinile
de pragul stelei mele
iar vulturul
m-a tras atât de tare
încât ca o săgeată
am trecut prin copilărie!


Rugă

fii-mi alături
şi nu mă lăsa pradă
mâinilor mele, Doamne!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu