marți, 24 februarie 2015

În sfîrşit, o idee bună a lui Klaus Iohannis

MUTAREA CAPITALEI ROMÂNIEI LA BRAŞOV!

 L-am lovit, pînă acum, pe Klaus Iohannis ca pe-un sac de box. În replică, el a tăcut mîlc. Adică n-a dat nici o replică. N-a schiţat nici un gest. Bun încasator. Astăzi, am aflat ceva care m-a surprins în mod plăcut: în discuţiile sale cu apropiaţii, fostul primar al Sibiului spunea că vrea să mute Capitala la Braşov. Ideea a fost formulată, pentru prima oară, de Ionel I.C. Brătianu. Mort în mod surprinzător şi prematur, în 1927, marele om de Stat n-a mai apucat să-şi vadă visul cu ochii. Ulterior, am făcut, şi eu, această propunere – ea fiind o idee centrală a campaniei mele pentru alegerile prezidenţiale, din anul 2000. Argumentele pro sînt mai puternice decît cele contra. În primul rînd, ţara e descentrată, din Bucureşti pînă în Nord Est sau Nord Vest fiind aproape 1.000 km. În al doilea rînd, Municipiul Bucureşti e prea expus unei eventuale invazii, fiind la numai cîteva zeci de minute de graniţa naturală a Dunării. De partea cealaltă, Braşovul oferă o mai mare garanţie, fiind protejat de căldarea munţilor.
Eu sînt un om corect, de cînd mă ştiu, aşa că salut preluarea acestei idei de către Klaus Iohannis. Nu exclud că el a gîndit şi emoţional: vrea să aibă locul de muncă mai aproape de oraşul lui, Sibiu. Tot ce e posibil, dar nu-i nimic rău în asta. Cum se va face modificarea? Prin schimbarea Constituţiei. Cheltuielile vor fi foarte mari – practic, e nevoie de construirea unui oraş modern, alăturat, pentru clădiri administrative, ambasade etc. Cu ajutor european, putem suporta. Doamne-ajută.

                                                           CORNELIU VADIM TUDOR

                                                                     23 februarie 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu