marți, 24 iunie 2014

flori de câmp în poza făcută de aproape


„duminică dimineaţa am cules câteva
flori de câmp
le-am aşezat într-o vază şi le-am fotografiat
am descărcat poza pe calculator
arată foarte bine poza făcută de aproape
m-am uitat apoi la florile din vază
aşezate pe o masă verde în decorul grădinii
par minuscule
aşa e şi cu viaţa
depinde din ce unghi şi în ce mărime o priveşti
astăzi este  înmormântarea mătuşii mărie
sora mamei
astăzi este floarea din vază
toţi ne-am adus aminte de ea
ce femeie de treabă a fost
pământul nu are toartă
ca să-l salte cineva pe umeri şi să plece
citeşti în continuare
la pagina o sută nouăzeci şi patru
nu trebuie mult timp
ca să se umfle drojdia amărăciunii
nu trebuie mult timp
ca răul să scoată capul
şi minţii care se goleşte
nu-i trebuie mult timp
apasă pe o clapă cu efect sigur
la început fiecare stă în spatele său
şi visează să se bucure
întâmplările fumegă în contururi incerte
printre atâtea întâmplări grave
duminică dimineaţa
am cules câteva flori de câmp”

                                22 iunie 2014

                              IOAN DRAGOŞ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu