sâmbătă, 31 mai 2014

Poeme de Ionel SIMA



Gânduri

E-atâta nor pe cerul meu
Și tunete și fulgere și furtună
E-atâta lacrimă în ochii mei
Și dragoste și ură și speranță
E-atâta zbucium în inima mea
Și-i dor și-i drag și-i multă ciudă
E-atâta putere în brațele mele
Ce strâng trupul ce  nu-i
Revino, și-ți voi dărui
Și cerul meu și ochii mei
Și inima și brațele
Vom strânge-n brațe
Nori, speranțe, lacrimi, bucurii.

26. 05. 2014

Martie

Acolo sus un cireș
primăvăratec scutură flori
nori sfârtecați trec speriați
printre raze de soare.
Aici jos câmpuri de bumbac
au înflorit flori albe,
iar pe la colțuri de gard
babe se adună nouă câte ouă.
Ghiocei și brândușe scot capul
prin câmpul pe care bumbacul
zăpezii s-a rupt ici și colo.
E martie și vântul de primăvară
flutură părul iubitei de-aseară.
Un cuc singur cântă că-i părăsit
ca sufletul meu prin iubiri rătăcit
și ochii plânși de dor de noi
o să mă ierți? și-o să-ți aduc flori.

04. 03. 2014

Casă nouă

Am să iau bucăți din lună
Ca să-mi fac o casă
S-o acoperesc cu stele
Norii să îi pun perdele.

Am s-o zugrăvesc cu zile
În mii  de culori
Ca măcar odată-n viață
Să am casă cu flori.

Am să iau bucăți din soare
Să-mi luminez viața
Luceferii-i pun la ușă
Să-i văd dimineața.

Am să-mi fac covor din frunze
Par de trandafiri
Și te rog atuncea Doamne
Stinge stelele lumini.

24. 02. 2014

Plouă

Plouă cu lacrimi de gheață
ce cad din nori suri
ce-ascund ochii tăi.
Gândurile ghem de fir de argint
urcă și coboară prin ploaie.
Visele-mi sunt luate
de pale de vânt și-aruncate.
Mi-e frig fără tine și tremur
totul se surpă parcă-i cutrtemur
inima-mi bate în dangăt de clopot
sângele-n vene-nghețate
stă să de-a-n clocot.
O să urc să sfâșii o rază de soare
s-o arunc peste nori și să-i risipesc
ochii ce plâng să râdă la soare
eu o să iau în mână o floare
s-o ud cu lacrimi dezghețate
și să ți-o dăruiesc.

11. 02. 2014

Noapte

Sunt singur ca tine Noapte,
stau ascuns între gânduri
ca tu între asștri.
Au plecat toți de lângă mine
ca luceferii de lângă tine.
Unul s-a alipit zilei de ieri
iar celălalt zilei de mâine.
Stele-ți licuresc una câte una
și mor când te uiți la ele.
Și gândurile mele mor
una câte una și zi și noapte,
trăiesc singur și mor încet, încet
ucis de vise și șoapte.
Viața mea e o tablă de șah
pe  care umblă câteva piese:
regina e luna ce mi-o dai tu în dar
iar zilele-s pline de nebuni,
iar eu singur pion rebel umblu-n zadar.

08. 02. 2014

Așteaptă-mă

Așteaptă-mă
stai nu pleca
sunt rătăcit în lumea mea
și nu mai pot găsi poteca
spre inima ta
să-ți spun ce-am vrut
ce vreau, ce-aș vrea.

Așteapt-mă
stai nu pleca
sunt rătăcit în lumea ta
și nu mai pot vedea lumina
din ochii tăi
să-ți număr larimile
ce-au fost, ce sunt și n-or mai fi.

Așteaptă-mă
stai, nu pleca
sunt rătăcit în lumea noastră
și nu mai pot da înapoi
inima nu mă lasă
și vreau să fie tot așa
ce-a fost, ce este, ce va fi.

09. 12. 2013

Lumina

S-a înnorat cerul nopții
cu nori albi
și a-nceput să plouă
cu stropi de lumină,
la început roșietici,
apoi aurii, apoi imaculați.
Cădeau ușori în valuri
și se făceau covor
în mii de culori
de flori, de inimi, de fiori.
Mi-s obrajii umezi
de roua dimineții
mă plimb agale pe alei
prin grădina vieții
și-mi bate puternic inima
că-ncet, încet apare lumina.

08. 03. 2014

Nu am nimic

Nu mai am nimic
Pe lumea asta
M-a lovit așa de greu năpasta
Știe numia bunul Dumnezeu.
Ce mai am eu în sufletul meu
Mai am numai
lacrimi și durere.
Nu mai am în suflet
nicio vrere.
Mai am numai
lacrimi multe și fierbinți.
Ochii mei se împăienjenesc
de griji.
Nu mai am nimic
și nici nu vreau să am
am muncit o viață-ntreagă
și am muncit în van.

08. 03. 2014

Texas

Străfundurile se amestecă
cu suprafața.
Sentimentele se-amestecă
cu viața.
Istoriile se-amestecă
cu anii.
Zilele se-amestecă
cu banii.
Luminile de sus se-amestecă
cu luminile de jos.
Cei ce sunt se-amestecă
cu ce-i ce-au fost.
Zgomotul se-amestecă
cu liniștea.
Cel ce vrea se-amestecă
cu cel ce nu vrea.
Se-amestecă totul cu toate
Și ce se poate
cu ce nu se poate.

30. 11. 2013


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu