sâmbătă, 28 decembrie 2013

POESIS - ION GEORGESCU MUSCEL

       Metaforic Patria


Metaforic port în mine
saci de oseminte-a alor mei -
Tot neamul meu plecat în lut
mai face pași prin pașii mei.

Să ai o patrie și-un dor,
Să ai un petec de ogor,
Să ai o salcie-n răzor -
Te simți nu individ, te simți popor!

Venită-i vremea să se vândă pentru trai
pământ din câmp și casă din bătrâni...
Nu vindeți  însă soare din pridvor,
nici deal cu fragi, nici coastă cu aluni!

Veniți cu ele-n suflet prin străinătăți
și-n gând pe românește să păstrați
fântâna de la care apă beți,
fântâna de la care apă luați.

Chiar de ninge în octombrie
peste silueta fierbinte a arțarului,
nu vă pierdeți nădejdea
în sezoanele sfinte ale anului!


            Baden / Decembrie 2013


Semnele senectuții

vlăguită alăută
pian dezacordat
bietul trup împovărat de vârstă…
mai sunt atâtea uși deschise
tic-tacul aripii adolescente
mai bate rătăcit prin vise –
să vezi cum e să fii bătrân:
cum dintr-o vale cu pârâu
ai tot urca un deal cu soare
sau cu furtună uneori…
genunchi slăbănogiți așteaptă
să se termine coborâșul
închipuirea mi-e flămândă
tot de-o gârlă cu apă curgândă
sper ca cineva să mă cheme
într-o grădină cu poeme
să nu mai știu ce-nseamnă pustiul
să-ncurc devremea cu târziul
la nimeni cu nimic să nu mai dau socoată
las altora să știe, las altora să poată
în fața misterului de nepătruns
sunt o-ntrebare fără răspuns

                 Baden / Decembrie 2013


         Întâlnire în vis

O pajiste cu nori se desenează-n suflet
Ca destrămări de cântec topite în albastru...
Preafericit îmi pare acest petec de cer
Că nu e-nscris la oameni în cadastru.

Mă prăbușesc în amintiri cu tine,
Nostalgice privelisti îmi fac de tine sete;
Se scurge toamna din copaci pe îndelete:
Oare mai știi, de unde esti, ceva de mine?

Hai să ne vedem în vis, să faci jumate calea,
Pe un tărâm de după perdelele privirii -
Ne-om cheltui în dezmierdări durata întâlnirii
Și nu va ști de noi nici dealul și nici valea.

Pe tine când te am, am lumea și țara -
Faci ochii-așa de mici când râzi,
Precum te-ai teme ca din ei
Să nu se scurgă toată primavara.


           Baden / Decembrie 2013



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu