duminică, 15 decembrie 2013

Cele mai frecvente 10 moduri în care restaurantele îşi înşală clienţii

Care sunt cele mai frecvente trucuri pe care le folosesc angajatii restaurantelor si ce trebuie sa faci ca sa nu te lasi pacalit. Atunci cand mergi la restaurant si ai senzatia ca esti inselat, cel mai probabil chiar esti, anunta abcnews.go.com. Site-ul american a alcatuit o lista cu cele mai frecvente 10 tertipuri pe care restaurentele le folosesc ca isi asigure profitul, in speranta ca cititorii vor fi mai greu pacaliti pe viitor.
1. A doua cea mai ieftina sticla de vin are cel mai mare adaos comercial. De cele mai multe ori clientii vor sa cheltuie cat mai putini bani, fara sa dea impresia ca sunt zgarciti. Astfel, cei mai multi clienti aleg a doua cea mai ieftina sticla de vin, crezand ca intrunesc ambele conditii. Vestea proasta este ca restaurantele au dedus aceasta manevra, asa ca al doilea cel mai ieftin vin are cel mai mare adaos comercial, astfel ca restaurantul obtine cel mai mare profit. In caz ca vreti sa economisiti bani, alegeti cea mai ieftina sticla, fara sa tineti cont de impresia pe care o faceti ospatarului.
2. Timpul de asteptare este fictiv. Se intampla des ca un timp de asteptare de 15 minute sa se transforme in jumatate de ora, sau viceversa. Asta pentru ca persoanele care conduc clientii la mese inventeaza, pur si simplu, aceste durate si, de cele mai multe ori, perioada pe care o anunta este mai lunga decat cea reala. Aceasta tactica are doua avantaje: in primul rand, clientii vor fi recunoscatori atunci cand sunt condusi la mese mai repede decat se asteptau si in al doilea rand, un timp de asteptare lung ar putea sa determine consumatorii sa se mute la bar, unde vor consuma in plus fata de ceea ce isi propusesera, iar preturile sunt mai mari.
3. Restaurantele refolosesc bautura pe care nu o beti. Sticlele de vin care nu sunt golite de clienti sunt refolosite de personalul restaurantului. Acestia fie le vand din nou, la pahar, fie le duc bucatarilor care le folosesc la gatit. Astfel, clientii sunt sfatuiti sa comande bauturi imbuteliate si sa consume ceea ce au comandat, sau, daca nu, sa isi ia sticla la pachet.
4. Specialitatile nu sunt deloc speciale. De cele mai multe ori cand ospatarii recomanda cu caldura un anumit fel de mancare, specialitatea casei, sau a bucatarului si spun ca este minunat, sau extrem de gustos, probabil va mint. Angajatii sunt motivati sa serveasca aceste feluri de mancare, uneori prim premii celor care vand cel mai mult. Scopul specialitatilor este sa creasca pretul notei si sa serveasca mancarea scumpa, care nu se vinde, asa ca este de preferat sa le evitati.
5. "Facut in casa"? Da, dar doar pe jumatate. De multe ori angajatii restaurantelor nu mint atunci cand spun ca unele ingrediente sunt facute in casa. Ceea ce nu va spun insa, e in casa cui sunt facute. Unele localuri comanda alimente facute in casa, cum ar fi pastele, din alte locuri. Nu e iesit din comun nici ca restaurentele sa foloseasca sosuri gata facute, la care adauga cateva ingrediente, dupa care spun ca sunt pregatite acolo.
6. Ospatarii sunt enervati de cererile speciale si au tendinta sa nu le onoreze. Sigur, se poate ca unii clienti sa fie cu adevarat alergici la ceapa, dar numarul celor care isi inventeaza probleme medicale pentru a se asigura ca primesc sau nu un anumit ingredient, ii enerveaza pe ospatari. Daca aveti o cerere speciala, spuneti adevarul, asa aveti multe sanse sa se indeplineasca.
7. Apa plata cu lamaie e mai putin sanatoasa decat ati crede. Feliile de lamaie care se pun in apa, cocktail-uri, sau ceaiuri sunt printre cele mai murdare alimente din restaurant. De cele mai multe ori nu sunt spalate si sunt tinute in locuri in care toti ospatarii sa ajunga usor. Acestia trec pe langa platourile cu felii de lamaie si iau cate felii au nevoie, cu mainile goale, dupa ce au atins bani, sau vase murdare. Aproape doua treimi dintre lamai sunt contaminate cu tot felul de bacterii, arata studiile, asa ca cel mai bine este sa le evitati.
8. Putini clienti, servire lenta. Majoritatea angajatilor prefera sa piarda timpul in zilele in care volumul de munca e mic, sa stea pe Internet, sa barfeasca sau sa faca glume cu ceilalti colegi si, intr-un final, sa se ocupe de toata treaba care s-a acumulat. Ospatarii au aceeasi tendinta, astfel ca, atunci cand au putini clienti, servirea tinde sa fie, paradoxal, mai slaba calitativ. Chiar daca un restaurant aproape gol va face sa credeti ca veti primi mai multa atentie din partea angajatilor, cel mai probabil nu va fi asa, ba dimpotriva.
9. Cafeaua pe care tocmai ati comandat-o, s-ar putea sa fie decafeinizata. Reciproca e valabila si multe dintre comenzile care implica o anumita optiune ajung sa fie incurcate. Daca e tarziu, aproape de ora de inchidere, sau daca localu este foarte aglomerat, ospatarii iau in general prima varianta disponibila si o servesc.
10. Meniul este aranjat in asa fel incat sa te faca sa cheltui mai mult. Tactica de a pune preturile aproape de denumirea felului de mancare, fara a specifica insa moneda, omitand semnul dolarului, spre exemplu, ar putea atrage atentia de la cat costa produsul respectiv. Totodata, fonturile, incadrarile, incercuirile si sublinierile sunt aranjate de asa maniera incat sa evidentieze produsele cele mai scumpe. Concluzia? Cel mai reusit revelion e cel petrecut intre prieteni, cu mancaruri si bautura aduse de acasa de catre petrecareti! Mediafax


                                                                                        I.C.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu