joi, 28 noiembrie 2013

Declaraţie de presă senator Sorin BOTA


Contre pe iazurile de decantare

         Azi, in Comisia Economica de la Senat, s-au rediscutat amendamentele propuse de senatorul PSD, Sorin Bota, prin care se cere interzicerea refolosirii iazurilor vechi pentru viitoarele exploatari miniere. Surprinzator, colegul sau, senatorul PNL de Baia Mare, Liviu Titus Pasca, s-a situat pe pozitii adverse de aceasta data, in sensul ca acesta a criticat amendamentele senatorului Bota referitoare la gestionarea deseurilor din minerit si implicit a iazurilor de decantare, punand pe seama conditionalitatilor pe care senatorul Bota le propune prin amendamente, posibilitatea intarzierii deschiderii mineritului in Maramures si a crearii locurilor de munca.
„Ma intreb si totodata ii intreb pe maramureseni, si mai cu seama pe cei care locuiesc in zonele afectate de poluarea iazurilor si a depozitelor de deseuri, daca sunt de acord ca acestea sa fie refolosite in contextul redeschiderii mineritului si a societatii REMIN, sau sunt in asentimentul meu referitor la construirea unor iazuri noi, care sa respecte toate normele de siguranta a cetateanului si de protectie a mediului?
Din punctul meu de vedere rezolvarea acestei probleme trebuie facuta in spiritul discutiilor pe care le-am purtat pana acum cu cetatenii din colegiu. Daca ei spun ca nu conteaza cum ne vor polua aceste bombe ecologice lasate de mineritul comunist in jurul orasului Baia Mare si pe teritoriul judetului si doresc ca acestea sa isi sporeasca activitatea poluanta, atunci eu nu am nimic impotriva.  Daca, in schimb, cetatenii imi spun ca doresc iazuri noi, care sa corespunda normelor de mediu, de protectie a cetateanului si de siguranta impotriva dezastrelor, sa nu mai existe iazuri in spatele caselor, asa cum sunt cele de acum, atunci ma voi bate in continuare pentru ceea ce cetatenii mi-au cerut”, a declarat senatorul Sorin Bota. 


                                          Cabinetul senatorului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu