vineri, 31 mai 2013

POESIS - ION GEORGESCU-MUŞCEL

Rugă de seară

O, Domnul meu din vise,
Nevrednic sunt de ușile deschise…
Prin pânza anilor trecuți ce nu mai dor,
Purtarea Ta de grijă mă urmează ca un nor…
De mi-ar veni pe buze mulțumirea pe măsură !
Dar stau nedumerit și cu-ncleștată gură,
Că-n roata vieții-s agățate-ncâlcituri,
Cuvintele troznesc la-ncheieturi,
Silabe-ngrămădite fac cangrenă…
Să nu mă fi lăsat robit de-atâtea griji nătânge !
Ce mi-au scurtat și vreme, și gustul de a plânge !
Acum, la ceas târziu, mi-e sufletul tihnit:
Îti mulțumesc pentru blândețea zilei ce-a trecut !
Cer încă îndurare, Cerescul meu Părinte !
În cămăruța mea, ca învelit de-o haină,
Fă să mă-nvăluie o liniște de taină
Și-o pace de netradus în cuvinte !

Baden / Decembrie 2012


Lacul Huron

 Rugăminte
Nu cumpăr nimic,
Dar nu-ți fac niciun rău –
Am intrat să mă-ncălzesc
La blândețea surâsului tău…

Afară e-un vânt costeliv
Ce duce-a pieire și-a boală –
La tine miroase-a uitare de timp,
Când lumea e tristă și goală…

De aș găsi ușile deschise,
Aș intra-n cămara ta de vise;
Ți-as pune pe masă o floare de gând
Și te-aș face mesteceni s-auzi fremătând…

Dar ,ia, îmi văd de drum hoinar,
Fată cuminte de la bar !
Te-or întreba de după gard:
Li-i spune că a fost Ronsard…

Cum sunt sărac,ți-aș oferi
O pernă de azur să-ți pui obrazul;
Umplută cu poemele mele ar fi
Și te-ar feri de tot necazul.

Baden / Octombrie 2012


       NOTA:
       Vă invităm să deschideţi pagina cu creaţia poetului:

        http://www.georgescumuscel.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu