miercuri, 30 ianuarie 2013

FOLCLOR POPULAR AUTENTIC - "LA CRÂŞMA LUI VESELIN"



            Femeia îl tăt certa pă Leonad că stă tătă zâua în crâşmă şi be,                                     - Măi, omule, tătă zua stai în crâşmă şi bei. Ţ-ai prăpădit tăte iosagurile şi amu vinz’ şi din pământ. N-am pute fi şi noi în rând cu oaminii ? Să ţânem iosaguri, că pământ mai avem bugăt.
            Leonad s-o uitat, râzând,  la ie şi i-o răspuns :

- Nu ştii tu, cap fără minte,
Câte boale vin pă vite ?
Oile mor de gălbază
Şi mai multe căptiază.
Şi că boii mor de brâncă,
Caii-s şi mai jingaşi încă.
Uite, tu, pălnile mele,
Că poţ be apă din ele!
La crâşma lui Veselin
Tăte-s bine, tăte vin.
Dup-on păhar beu şi două,
Atunci prind coraje nouă.
După două beu şi tri,
Tăt în butu (ciuda) muierii.
După tri mai beu şi patru
Şi nu mă întreacă satu.
După patru beu şi cinci,
Aşe beu care-s voinici.
După cinci mai beu şi şasă,
Că-s voinic si stau la masă.
După şasă beu şi şepte,
Să nu mă-ngîjoi de spete.
După şepte beu şi opt,
Doară nu-s melegar copt.
După opt mai beu şi nouă,
Atunci prind coraje nouă.
După nouă beu şi zece,
Atunci tătă grija-mi trece.

Mureşan Maria, 81 ani, Oarţa de Sus,196

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu