miercuri, 29 august 2012

SUNT UN PĂCĂTOS, PĂRINTE !!!


   La părintele Vintilă
  Vine-Arvinte, cam sfios
  Şi se roagă: - Fie-ţi milă
  De un suflet păcătos!
  Chiar în săptămâna mare
  Când tot omul e smerit
  Şi posteşte cu-ndurare,
  Uite, am păcătuit!
  - Ai furat? Întreabă popa
  - Nu prea sfinte! Fără vrere
  M-am dat răului şi hopa
  În grădină c'o muiere!

  - Vai de mine, vai de mine...
  Greu păcat ai săvârşit...
  Însă dacă-mi spui cu cine,
  Poate vei fi mântuit.
  - Nu pot, a răspuns Arvinte
  Să-mi fac chinul şi mai greu
  Nu pot s-o divulg Părinte
  Că mă bate Dumnezeu!
  ... Era'naltă şi frumoasă,
  Părul blond şi ochi de jar,
  Gură dulce, voluptoasă,
  Dinţii de mărgăritar...

  - Nu cumva ai fost cu Tantzi
  Din Smârdan, de peste drum?
  - Nu pot s-o divulg că Domnul
  Mă trăzneşte chiar acum!
  ... Şi-avea flori la cingătoare,
  Trup de crin îmbobocit,
  Mijlocel de fată mare,
  Numai bună de iubit...

  - Poate-ai fost cu Mitza Creatza
  Cea uşoară că un fulg?
 - Cere-mi tot, ba chiar şi viaţa,
  Însă nu pot s-o divulg!
 ... Durdulie, 'mbujorată,
  Numai cântec, numai joc,
  Când te-a strâns în braţe-odată,
  Ai simţit în vine foc!

  - Măi Arvinte-ai fost cu Leana
  Care şade pe Neptun?
  - Oh! Degeaba-mi zgândări rana,
  Fiindcă tot nu pot să spun!
  O comoară tăinuită,
  Fruct în dragoste scăldat,
  Toată plină de ispită,
  Toată plină de păcat!

  - Bine, du-te, meditează,
  Şi vii mâine mai dispus,
  Domnul să te aibe-n pază!
  - Sărut dreapta! Şi s-a dus.
  Ajungând în colţ, ca vintu'
  S-a-ntâlnit cu Calistrat
  Care ntreaba: - Ei, Prea Sfântul
  De păcat te-a dezlegat?

  - Încă nu! Răspunse Arvinte
  Foarte vesel şi vioi,
  Dar aflai de la Părinte
  Încă trei adrese noi!

                               de Ion Minulescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu