vineri, 27 iulie 2012

Poesis – Vasile POPOVICI


Mascaradă

Opreşte, Doamne, nebunia lumii
şi samănă sămânţă-aleasă;
nu mai lăsa pe drum nebunii
ce-ţi lasă… lasă o grimasă!

Atâta floare scuturată-n şesuri
şi fără timp să împlinească rod,
iar printre vremuri, inişti şi eresuri,
de ce îţi laşi Făcutul slobod?!

Mai păstoreşte-o vreme încă şi
tămăduie pre robul tău gregar;
în jocul tău perpetuu văd aceeaşi
subtilă mascaradă şi piatră de hotar.

Hologramă

Prin noaptea grea de-atâta întuneric,
că prea ţi s-a făcut urât în lutul greu,
azi-noapte, un mângâi din pumnul mic
ţi l-ai desprins din palmă pe obrazul meu.

Mi-ai apărut bicisnică şi-mpuţinată,
dar dorul tău de mamă încă dolofan;
erai fără cuvânt şi-ngrijorată
de mult bolitul meu de peste an.

Aşa de mult vroiai să-mi zici ceva,
dar nu-ţi era îngăduit, ori nu puteai
să-mi zici ceva de tata, ori cum e-n lumea ta,
iar eu plângeam şi te rugam: ,,mai stai!”

Se lumina de ziuă şi-ai plecat intrând
în altă consubstanţialitate;
cu mâna-ntinsă te rugam în gând,
dar nu m-ai auzit de-Acolo, din Departe.


Materia respiră

Materia respiră sfinţenie divină,
cu cioburi din big bang e-mpresurată sfera;
în mâini buchet să prind, ce fragedă lumină!
hiperboreecă, aceeaşi hemisfera.

Nemărginiri din capete de infinituri
din minus înspre plus, iar de la plus la minus;
grăbim pe căi lactee fără de zenituri
spre lumea energetică din punctul Terminus.


La ceasu-mplinirii

Mă ninge o iarnă cu fulgii prea reci;
simt gustul salmastru de lacrimi ce dor,
mi-e dor de cărarea…de paşi pe poteci;
nu pune, iubito, iubirii zăvor!

La ceasu-mplinirii, sub zodie-stelară,
adună-te-ntreagă aevea menirii;
prin ,,ierbi” de şopârle aleargă sprinţară
reală, nu ca-n visul închipuirii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu