miercuri, 28 martie 2012

55 de nestemate ale sufletului său pentru sufletul nostru !


 Ceea ce este plăcut la George Petrovai este faptul că te ia mereu prin surprindere. Cu fiecare poem izbutit, acesta ţi-l trimite ori printr-un mesaj telefonic sau prin email, să te bucuri sau întristezi, după caz, alături de el. Uneori am impresia că este „Marele singuratic”, că este un introvertit, alteori îmi dau seama ce mult are nevoie de cititori care să-l înţeleagă, să-i descifreze mesajul, ce mult are nevoie de semenii pentru care-şi foloseşte peniţa. Continui şi afirm cu tărie că George Petrovai este un bun şi devotat român. Mi-a trimis recent un material intitulat „ România trebuie să fie a românilor, nicidecum a străinilor!” care a devenit „din prima”ca să mă exprim aşa, Editorialul ziarului electronic „Necenzurat”, spre invidia mea colegială şi poate cel mai apreciat articol de presă din săptămâna respectivă.
     Dorind să aflu mai multe despre poetul, prozatorul şi eseistul George Petrovai am rămas surprins despre puterea lui de muncă, de cât timp alocă scrisului. Ca să vă convingeţi şi dumneavoastră că ceea ce afirm despre Domnia sa e adevărat, e destul să spun că este colaborator şi publică constant la nu mai puţin de 25 (!) de reviste tipărite, site-uri şi bloguri de valoare din România şi diaspora. Amintesc doar câteva: Revista Noi, Nu!, Curentul Internaţional, Pagini Româneşti din Noua Zeelandă, Vatra Veche, Revista Singur, Romanian VIP, Necenzurat, No.14 plus minus, Revista Armonii Culturale, Asymetria – Antiacvarium, Revista Epoca Site on the Net, Luceafărul Românesc, Blogul Cenaclului Scriitorilor din Maramureş, Revista Izvoare Codrene, StiriMM, Sighet Online.ro, ş.a.
     Mereu tânăr în spirit, cu un eu poetic puternic, cu o uşurinţă a versificaţiei ce denotă stăpânirea în totalitate a cuvintelor, muzical, sobru, cu lecturi solide având la temelie Cartea cărţilor, profund, realist, George Petrovai ne propune în această nouă carte de poeme, cu tematică religioasă, numită „Stihuri din lumină”- 55 de nestemate ale sufletului său pentru sufletele noastre.

                                                                                              Gelu DRAGOŞ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu